NUUT: Rahapuudus ei tohiks olla Viljandi puhul mingi vabandus
Andres Nuut
Sotsiaaldemokraat
Mul on hea meel tõdeda, et Viljandi Linnavalitsus on lõpuks välja töötanud ja esitanud volikogule eelnõu munitsipaalõpetajate töö tasustamise aluste kohta, selle järgi kehtestatakse õpetajatele ühtsed palgaalammäärad.
Ehkki tegelikult oli linnavalitsus kohustatud seda tegema vastavalt minu poolt augustis esitatud eelnõule juba novembris, annan siinkohal siiski edasi oma tänu- ja kiidusõnad. Kui eelnõu volikogu saalis vastu võetakse, on linnas kaotatud ebavõrdsus õpetajate palgaalammäärade vahel. Selgituseks olgu käesoleva kirjutise juures ära toodud õpetajate palkade alammäärade võrdlustabel.
Nimetatud palgamäärad kehtestatakse õpetajatele, kellel on pedagoogide kvalifikatsiooninõuetele vastav kõrgharidus. Kvalifikatsiooninõuetele vastava keskeriharidusega pedagoogi palgaalammäär on 85 protsenti sama ametijärguga kõrgharidusega pedagoogi palgaalammäärast.
Järgmise sammuna peaksid linnajuhid mõtlema koolide ja lasteaedade abipersonali, näiteks kokkade ja õpetajate abide palkade suurendamise peale, sest paljud nendest vajalikest inimestest töötavad praegu miinimumpalgaga. Iseenesestki mõista ei ole see normaalne.
Teiseks ei saa kuidagi rahul olla sellega, et laste õppetööks hädavajalike töövihikute eest peavad maksma ikka veel lapsevanemad. Tahan meelde tuletada, et selline olukord on otseselt vastuolus põhiseadusega, mis ütleb, et põhiharidus on tasuta.
Kui tarvilike otsuste edasilükkamise põhjendus on see, et raha napib, siis on kallid volikogulased selles ise süüdi, sest praegusega võrreldavat maksumaksja rahaga priiskamist ei ole Viljandi Linnavolikogu kunagi varem korda saatnud.
Kui volikogu esimehe Tarmo Looduse hüvitis tõsteti 10 000 kroonini, siis millistel asjaoludel hakkab saama volikogu aseesimees Karl Õmblus 5000 krooni suurust kuuhüvitist? Tal ei ole ju niikuinii midagi teha! Kas siin pole mitte tegemist asjatu priiskamisega, mille tulemusena kannatavad teised valdkonnad?
Kui enne valimisi esitati programme kohaliku elu edendamiseks, ei maininud keegi, et kui ta osutub valituks, siis tahaks ta hakata saama 300 krooni volikogu istungil käimise eest, millele lisanduks 1000 krooni komisjoni esimeheks olemise eest. Eriti tähelepanuväärne on selles valguses märkida, et kõik linnavolikogu fraktsioonid saavad iga kuu raha fraktsiooni liikmete arvust lähtudes.
2006. AASTA eelarvesse on viljandlaste valitud mehed ja naised koos hüvitistega planeerinud volikogu ülalpidamiseks 977 600 krooni. 2005. aasta eelarves oli see number vaid 444 700 krooni!
Lugupeetud volinikud, loobuge oma hüvitistest ning planeerige vabanev summa laste töövihikute kulu katmiseks ja õpilaste prillitoetuseks. Kui volikogu tahab oma liikmetele tingimata hüvitisi maksta, siis olnuks korrektne, et nende suuruse üle oleks otsustanud eelmine koosseis. Praegu on välja kukkunud väga näotu lugu.
Sotsiaaldemokraat
Mul on hea meel tõdeda, et Viljandi Linnavalitsus on lõpuks välja töötanud ja esitanud volikogule eelnõu munitsipaalõpetajate töö tasustamise aluste kohta, selle järgi kehtestatakse õpetajatele ühtsed palgaalammäärad.
Ehkki tegelikult oli linnavalitsus kohustatud seda tegema vastavalt minu poolt augustis esitatud eelnõule juba novembris, annan siinkohal siiski edasi oma tänu- ja kiidusõnad. Kui eelnõu volikogu saalis vastu võetakse, on linnas kaotatud ebavõrdsus õpetajate palgaalammäärade vahel. Selgituseks olgu käesoleva kirjutise juures ära toodud õpetajate palkade alammäärade võrdlustabel.
Nimetatud palgamäärad kehtestatakse õpetajatele, kellel on pedagoogide kvalifikatsiooninõuetele vastav kõrgharidus. Kvalifikatsiooninõuetele vastava keskeriharidusega pedagoogi palgaalammäär on 85 protsenti sama ametijärguga kõrgharidusega pedagoogi palgaalammäärast.
Järgmise sammuna peaksid linnajuhid mõtlema koolide ja lasteaedade abipersonali, näiteks kokkade ja õpetajate abide palkade suurendamise peale, sest paljud nendest vajalikest inimestest töötavad praegu miinimumpalgaga. Iseenesestki mõista ei ole see normaalne.
Teiseks ei saa kuidagi rahul olla sellega, et laste õppetööks hädavajalike töövihikute eest peavad maksma ikka veel lapsevanemad. Tahan meelde tuletada, et selline olukord on otseselt vastuolus põhiseadusega, mis ütleb, et põhiharidus on tasuta.
Kui tarvilike otsuste edasilükkamise põhjendus on see, et raha napib, siis on kallid volikogulased selles ise süüdi, sest praegusega võrreldavat maksumaksja rahaga priiskamist ei ole Viljandi Linnavolikogu kunagi varem korda saatnud.
Kui volikogu esimehe Tarmo Looduse hüvitis tõsteti 10 000 kroonini, siis millistel asjaoludel hakkab saama volikogu aseesimees Karl Õmblus 5000 krooni suurust kuuhüvitist? Tal ei ole ju niikuinii midagi teha! Kas siin pole mitte tegemist asjatu priiskamisega, mille tulemusena kannatavad teised valdkonnad?
Kui enne valimisi esitati programme kohaliku elu edendamiseks, ei maininud keegi, et kui ta osutub valituks, siis tahaks ta hakata saama 300 krooni volikogu istungil käimise eest, millele lisanduks 1000 krooni komisjoni esimeheks olemise eest. Eriti tähelepanuväärne on selles valguses märkida, et kõik linnavolikogu fraktsioonid saavad iga kuu raha fraktsiooni liikmete arvust lähtudes.
2006. AASTA eelarvesse on viljandlaste valitud mehed ja naised koos hüvitistega planeerinud volikogu ülalpidamiseks 977 600 krooni. 2005. aasta eelarves oli see number vaid 444 700 krooni!
Lugupeetud volinikud, loobuge oma hüvitistest ning planeerige vabanev summa laste töövihikute kulu katmiseks ja õpilaste prillitoetuseks. Kui volikogu tahab oma liikmetele tingimata hüvitisi maksta, siis olnuks korrektne, et nende suuruse üle oleks otsustanud eelmine koosseis. Praegu on välja kukkunud väga näotu lugu.
0 Comments:
Post a Comment
<< Home