Katrin Saks: Lennusõit ei ole alati ajavõit
Millest räägivad inimesed lennujaamades reisi või pagasit oodates? Ikka sellest, mis juhtus... Ja juhtub igasuguseid asju, millest seiklusjutud saavad alles tagantjärele.
Toimumise hetkel on asi kui mitte just kole, siis tülikas kindlasti. Olgu tegu kaduma läinud pagasi või tunde edasilükatud lennureisiga. Ja kuigi enamik minugi sõite möödub igasuguste viperusteta, olen iganädalase lendajana kogenud ka igasuguseid ebameeldivusi. Aga see kõik on õpetanud ka oma õiguste eest seisma.
Pikk tee vajaliku infoni
Lennureisijatele vajaliku informatsiooni saate kätte ka lennufirmast või lennujaamast, aga sülle see ei jookse. Kui lähete näiteks Estonian Airi kodulehele, siis avalehelt te sellist teavet kohe kindlasti ei leia. Teil on vaja klõpsata viitele «reisijale», siis viitele «lennureisija meelespea», mis avab lehe pealkirjaga «reisipagas», kust omakorda leiate viite «reisijate ja pagasi veotingimused». Viimasele klõpsates avaneb leht, kus on ka viide 2004. aasta ELi määrusele 261/2004, mis puudutab lennureisija õigusi. Selge ja lihtne? Peab tunnistama, et kahjuks ei.
SAS Eesti internetikülje esilehelt, kust saab tellida pileteid, ei leia reisijaõiguste kohta samuti infot. Tuleb leida viide «Help and Contact» («Abi ja kontaktinfo» eesti keeles), ning sellele klõpsates leiate ennast lehelt, kus viide ka juba mainitud määruse kohta. Lihtsam kui Estonian Airi lehel, kuid ehk veidi ootamatus kohas.
Siiski leiab SAS Eesti esilehelt info reeglid lennukisse kaasa võetava vedeliku koguse kohta ja Rootsi lennujaamades kasutusele võetava biomeetrilise tunnistamise süsteemi kohta. Tarbijainfo peaks ometigi olema sama oluline ja kättesaadav pileti broneerijale kui teave vedelikest, mida võib lennukisse kaasa võtta!
Reisija teadku seadust
Kui lennu väljumine hilineb kaks tundi või rohkem kuni 1500 km lennu puhul, peab olema tagatud piisav söök või majutus hotellis, kui oodata tuleb üks või mitu ööd. Kui lend tühistatakse ja sellest ei ole teavitatud vähemalt kaks nädalat ette, on reisijatel õigus nõuda hüvitist kuni 600 eurot olenevalt sõidu pikkusest.
Kui teile saab osaks ebameeldiv üllatus, et sihtkohta jõudes pole teie pagasit, on teil õigus muretseda vajalikud asjad ja saada kompensatsiooni.
Detsembri alguses avalikustati Brüsselis ELi tarbijakaitsekeskuste võrgustiku (EEC-Network) läbi viidud uuring lennureisija õigustest Euroopas 2006. aastal, mis näitab, et ühe aasta jooksul on reisijate kaebuste arv kasvanud 96% – peamised probleemid on pagasi (33%), lendude tühistamise (26%) ja hilinemisega (16%).
Kaebustest on näha, et reisijate üks suurem probleem on teabe kättesaadavus. Raport teeb 34 erinevat ettepanekut kehtivate seaduste parandamiseks.
Näiteks peaksid pagasi hilinemise puhul tarbijad saama infot selle kohta, milliseid asju nad tohivad soetada. Samuti peaks informatsioon broneerimise kohta olema selge ja märkima ära eraldi kõik lisatasud. Mitte nii, et reklaam lubab teid mõnekümne euro eest Rooma lennutada, aga sõidu tegelik maksumus tuleb mitu korda suurem.
Toimumise hetkel on asi kui mitte just kole, siis tülikas kindlasti. Olgu tegu kaduma läinud pagasi või tunde edasilükatud lennureisiga. Ja kuigi enamik minugi sõite möödub igasuguste viperusteta, olen iganädalase lendajana kogenud ka igasuguseid ebameeldivusi. Aga see kõik on õpetanud ka oma õiguste eest seisma.
Pikk tee vajaliku infoni
Lennureisijatele vajaliku informatsiooni saate kätte ka lennufirmast või lennujaamast, aga sülle see ei jookse. Kui lähete näiteks Estonian Airi kodulehele, siis avalehelt te sellist teavet kohe kindlasti ei leia. Teil on vaja klõpsata viitele «reisijale», siis viitele «lennureisija meelespea», mis avab lehe pealkirjaga «reisipagas», kust omakorda leiate viite «reisijate ja pagasi veotingimused». Viimasele klõpsates avaneb leht, kus on ka viide 2004. aasta ELi määrusele 261/2004, mis puudutab lennureisija õigusi. Selge ja lihtne? Peab tunnistama, et kahjuks ei.
SAS Eesti internetikülje esilehelt, kust saab tellida pileteid, ei leia reisijaõiguste kohta samuti infot. Tuleb leida viide «Help and Contact» («Abi ja kontaktinfo» eesti keeles), ning sellele klõpsates leiate ennast lehelt, kus viide ka juba mainitud määruse kohta. Lihtsam kui Estonian Airi lehel, kuid ehk veidi ootamatus kohas.
Siiski leiab SAS Eesti esilehelt info reeglid lennukisse kaasa võetava vedeliku koguse kohta ja Rootsi lennujaamades kasutusele võetava biomeetrilise tunnistamise süsteemi kohta. Tarbijainfo peaks ometigi olema sama oluline ja kättesaadav pileti broneerijale kui teave vedelikest, mida võib lennukisse kaasa võtta!
Reisija teadku seadust
Kui lennu väljumine hilineb kaks tundi või rohkem kuni 1500 km lennu puhul, peab olema tagatud piisav söök või majutus hotellis, kui oodata tuleb üks või mitu ööd. Kui lend tühistatakse ja sellest ei ole teavitatud vähemalt kaks nädalat ette, on reisijatel õigus nõuda hüvitist kuni 600 eurot olenevalt sõidu pikkusest.
Kui teile saab osaks ebameeldiv üllatus, et sihtkohta jõudes pole teie pagasit, on teil õigus muretseda vajalikud asjad ja saada kompensatsiooni.
Detsembri alguses avalikustati Brüsselis ELi tarbijakaitsekeskuste võrgustiku (EEC-Network) läbi viidud uuring lennureisija õigustest Euroopas 2006. aastal, mis näitab, et ühe aasta jooksul on reisijate kaebuste arv kasvanud 96% – peamised probleemid on pagasi (33%), lendude tühistamise (26%) ja hilinemisega (16%).
Kaebustest on näha, et reisijate üks suurem probleem on teabe kättesaadavus. Raport teeb 34 erinevat ettepanekut kehtivate seaduste parandamiseks.
Näiteks peaksid pagasi hilinemise puhul tarbijad saama infot selle kohta, milliseid asju nad tohivad soetada. Samuti peaks informatsioon broneerimise kohta olema selge ja märkima ära eraldi kõik lisatasud. Mitte nii, et reklaam lubab teid mõnekümne euro eest Rooma lennutada, aga sõidu tegelik maksumus tuleb mitu korda suurem.
0 Comments:
Post a Comment
<< Home